Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Pumpa visokog pritiska sa regulatorom za Fiat multiplu (Mk1) 1.9 JTD

/ / Pumpa visokog pritiska sa regulatorom za Fiat multiplu (Mk1) 1.9 JTD

< Nazad

Pumpa visokog pritiska sa regulatorom za Fiat multiplu (Mk1) 1.9 JTD
Cena: 70,00 €
Deo je za Fiat modele:
Multipla (generacija I) |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 70€). Common rail pumpa ili pumpa visokog pritiska. Common rail sistem je najnaprednija tehnologija ubrizgavanja dizel goriva uz pomoc kompjutera. To je direktan sistem ubrizgavanja goriva pri cemu se gorivo pod visokim pritiskom (do 1800 bara) ubrizgava u cilindar, cime se postize bolje sagorevanje, manja emisija stetnih gasova i veca snaga motora. Evo kratkog objasnjenja, sta je common rail pumpa i cemu sluzi. Prvo da redom navedemo delove C.R. sistema za napajanje dizel gorivom: Pumpa goriva u rezervoaru, filter goriva, cr-pumpa, regulator pritiska, cev do rail-a, rail (zajednicki vod), senzor pritiska, cevo od rail-a do dizni i na kraju dizne. Sta, kako i cemu sluzi? Idemo redom: U rezervoaru za gorivo nalazi se pumpa, (pumpa niskog pritiska) koja je zaduzena da dopremi gorivo do pumpe visokog pritiska. Kada pumpa iz rezervoara dopremi gorivo cr pumpi, ona to gorivo, (pomocu tri "klipa" u sebi i osovine sa jednim eksentricnim delom, koja se okrece) gura kroz jednu metalnu cev i dalje sabija u jednu suplju cev "rail" ili u prevodu zajednicki vod. Na zajednickom vodu se nalaze cevi preko kojih dizne dobijaju gorivo pod pritiskom. -Rail-zajednicki vod je “akumulator” visokog pritiska, on ima zadatak da akumulira gorivo pod visokim pritiskom. -Ventil za regulaciju pritiska ima zadatak da u rail-u (akumulatoru visokog pritiska) odrzava pritisak u zavisnosti od rezima rada motora. On regulise pritisak u rail-u tako sto pri prevelikom opterecenju oslobadja otvor za isticanje. Regulator pritiska je jedna dizna koja umesto u cilindre gorivo brizga u povrat sistema, radi na struju, koju stvara motorni racunar (ECU) i otvara se i zatvara 100 puta u sekundi. -Senzor pritiska u rail-u meri aktuelni pritisak u rail-u sa potrebnom tacnoscu u odgovarajucem kratkom vremenu i isporucuje naponski signal, koji odgovara trenutnom pritisku, upravljackoj jedinici. -Pumpa visokog pritiska je pomocu remenice i zupcastog kaisa povezana sa bregastim vratilom. Prilikom svog rada, pumpa gura i sabija gorivo u railu i stvara pritisak od oko 1800 bara, koji zatim odlazi do dizne. -Brizgaljka, koja se otvara elektricnim putem, uspostavlja pocetak ubrizgavanja, a kolicinom goriva i vremenskom tackom ubrizgavanja upravlja se preko magnetnih ventila na brizgaljkama. Koja dizna, kada i koliko ce goriva ubrizgati odredjuje motorni racunar. Takodje, motorni racunar regulise pritisak u railu. Regulise ga tako sto 1000 puta u sekundi meri pritisak u railu (pomocu senzora pritiska ), te ga ispusta u preliv (pomocu regulatora pritiska). Citav proces ubrizgavanja u common rail sistemima kontrolise motorni racunar. On generise (pravi) sve potrebne signale (struju) za pokretanje dizni , regulatora i na osnovu parametara (podataka) koje dobija od senzora auta, te na osnovu zahteva vozaca auta (meri stanje papuce gasa). Pumpa konstantno pumpa gorivo koje se sabija u rail . Motorni racunar proracuna potreban pritisak u railu (zadat pritisak). Od senzora pritiska dobija podatak o trenutnom pritisku u railu. Ako je trenutni pritisak manji od zadatog racunar, salje podatak (struju) regulatoru koji se zatvara. Regulator na taj nacin podize pritisak u railu. Kada se dostigne ili predje zadata vrednost, motorni racunar otvara ventil, te na taj nacin snizava pritisak u railu. Citav postupak se ponavlja 1000 puta u sekundi. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.