Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Oldtajmer Fiat 500

/ / Oldtajmer Fiat 500

Oldtajmer Fiat 500

Fiat 500 se proizvodio od 1957. do 1975. godine. Prethodni model je bio Fiat Topolino, a nasledio ga je Fiat 126 (Peglica). Osim coupe-a sa dvoje vrata i platnenim krovom, koji je bio sklopljiv, kao kod citroena 2CV (Spaceka), bio je dostupan (1960-1977) i kao karavan "giardiniera" i na tom modelu motor se nalazio ispod poda prtljaznika, kako bi dobili ravnu povrsinu za ukrcavanje robe. Model giardiniera je imao vrata koja su se otvarala u kontra smeru, kao kod prvog modela Fice "kontrasa" i ta vrata su bila jako neprakticna i opasna, narocito ukoliko bi se otvorila u toku voznje. Ta su vrata poznata i kao "samoubilacka vrata". Napravljeno je i 500 komada pod nazivom "jolly", to je bio kabriolet sa platnenom nadstresnicom. Radjeni su sa tri razlicita dvocilindricna motora i to: 479 cm3 (13KS), 499 cm3 (17KS) i 594 cm3 (23KS). Duzina Fiata 500 bila je 297 cm, Sirina 132 cm i visina 132 cm, a tezina 499 kg. Pogon je bio na zadnjim tockovima i menjac sa 4 brzine. Rezervoar je mogao da primi 20 litara goriva. Pored Italije ovaj auto se proizvodio i u Gornjoj Austriji i imao je naziv Puch 500. Na Novom Zelandu Fiat 500D je prodavan je kao "Fiat bambina" (na Italijanskom "zensko dete"). Kada je na trziste izasao Fiat 126 (Peglica), prodaja starijeg modela 500 je opala, prodavao se uporedo sa 126-icom jos 2 godine, a onda je proizvodnja prestala. Fiat 126 nikada nije uspeo da postigne slavu starijeg brata i po meni, prava je steta sto je uopste i nastao model 126. Fiat je nekoliko svojih modela nazvao 500 ili po Italijanskom Cinquecento i evo kako su se proizvodili: Fiat 500 "Topolino" (1936-1955) Fiat Nuova 500 (1957 to 1975) Fiat Cinquecento (1991-1998) Fiat 500 (od 2007) Fiat 500L (od 2012.) Fiat 500x (od 2014) Od svih ovih modela, ja sam imao 3-4 komada modela koji je radjen izmedju 1991 i 1998 godine. Nekoliko ovih malisana ima i u Srbiji, jedan, kojeg sam imao prilike da vidim se nalazi u Beogradu u Bloku 45, a trenutno ih (2016) ima 2 i na www.polovniautomobili.com i to jedan po ceni od 9.900€, do za drugi, pise "cena po dogovoru", ali se niko ne javlja na taj broj.