Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Fiat Ulysse Mk2

/ / Fiat Ulysse Mk2

Fiat Ulysse Mk2

Fiat Ulysse je minivan sa petoro vrata, koji se u zavisnosti od modela, daje prostor za do osam osoba, proizvodi se od 1994. godine, a temelji se na istoj platformi kao i Peugeot 806 i Citroen C8.

Radjen je u dve serije i to (1994-2002) i (2002-2010) godine.

Fiat Ulysse ima dvoje kliznih vrata i veliki prtljaznik, koji je moze lako primiti i glomaznije stvari.

2002 Fiat Ulysse je redizajn i predstavio je drugu generaciju kombija.

Trenutno postoje dve varijante dizel motora i dva benzinska motora i to 2.0 16V (136KS) i 3.0 V6 24V 20KS).

Dizelske varijante Fiat Ulysse 2.0 JTD 16V i 2.2 16V JTD imaju izlaz 109 KS i 128 KS.

Najbrzi Ulysse je 3,0-litarski sesto-cilindarski motor, koji dostize brzinu od oko 205 km/h, a od 0 do 100 km/h ubrzava za 10.2 sekunde.

Naj-ekonomicniji Fiat Ulysse je onaj sa  2,2-litarskim dizelskim motorom, cija potrosnja je oko 7,0 litara na 100 km uz maksimalnu brzinu od 180 km/h.

Sto se opreme tice Ulysse nudi paket "emotion" sa velikim kliznim staklenim krovom i "admiral" sa klima uredjajem.




    Motori iz prve generacije (1994-2002)                                   Motori iz druge generacije (2002-2010)


 

    1.8              (99 KS)                                                     2.0 16v (136 KS)
    2.0            (121 KS)                                                    3.0 16v (136 KS)
    2.0 16V     (132 KS) i (136 KS)                                     2.0 JTD (109 KS) i (120 KS) i (136 KS)
    2.0 Turbo   (147 KS)                                                    2.2 JTD (128 KS) i (170 KS)
    1,9 TD        (90 KS)
    2.0 JTD     (109 KS)
    2,1 TD      (109 KS)



    
    
FIAT Ulysse, kao i njegova braca blizanci Citroen C8, Peugeot 807 i Lancia Phedra, vodi poreklo od oca modernih evropskih minivanova ili MPV-a (multi-purpose vehicle)– Reanault Espace-a.

Kada se prvi Renault Espace pojavio na trzistu 1984. godine, nije mu predvidjana sjajna buducnost. Bio je prilicno neobican automobil za to vreme - prevelik, sa puno staklenih povrsina i izrazito zakosenim prednjim vetrobranom na koji se nastavljao spusteni “nos“.

Ipak, prodaja je krenula i Renault je sa dve generacije ovog modela prokrcio put ostalim proizvodjacima.

Deceniju kasnije na vec pripremljen teren stize prvi FIAT Ulysse, koji po izgledu veoma podseca na Espace, uz jednu bitnu novinu – dizajneri uvode klizna zadnja vrata. Druga generacija Ulysse-ja izasla je 2002. godine i zadrzala je ovaj detalj kao prakticno resenje.

                                                          Poslednja serija

Dužina 4730 mm, Sirina 1863 mm , sa retrovizorima 2194 mm, visina 1752 mm

Ulysse pre svega impresionira svojim volumenom – zaista, ogroman je u svim dimenzijama. Zbog toga zahteva period adaptacije u voznji. Narocitu paznju treba obratiti na duzinu Ulysse-ja koja iznosi 4730mm, sto u potrazi za slobodnim parking mestom u gradu moze predstavljati problem.

Zbog futuristicke instrument table i zakosenog vetrobranskog stakla, Kada ste za volanom ovog automobila, osecate se kao da ste za kormilom neke jahte ili glisera.

Rucna kocnica se ne nalazi kao kod vecine automobila izmedju vozacevog i suvozacevog sedista, vec sa leve strane (kao kod Multiple) vozaca pored sica, a tu je i rucica za otvaranje haube..

I rucica menjaca je kao kod multiple, znaci napred na konzoli, tamo gde obicno stoji kasetofon.

Ipak, najneobicnija stvar u Ulysse-ju je instrument tabla. Dizajnerska zamisao njenog cudnog oblika uslovila je izmestanje pokazivaca brzine kretanja, obrtaja motora i nivoa goriva u rezervoaru na centralnu poziciju izmedju vozaca i suvozaca.

Ekran putnog racunara nalazi se neposredno ispod. Sijalice za razlicita upozorenja kao i signalne lampice ostale su smestene na malom displeju iza volana. Bilo bi funkcionalnije da su svi ovi elementi grupisani na jednom mestu, a ne ovako raštrkani – ali ovde je prevagnuo dizajn.

Putni kompjuter u ovom modelu skromnih je mogucnosti – najvise cete ga koristiti za informacije o trenutnoj i prosecnoj potrosnji goriva, predenoj distanci i slicnim statistickim podacima.

Ono sto je uspesno reseno, to je obilje kaseta i pretinaca koji su veoma dobro uklopljeni i sakriveni na gornjoj povrsini instrument table ali i u centralnoj konzoli, ispod volana i ispred suvozaca.

Sedista u kabini Ulysse-ja konstruisana su kao zasebne jedinice i smestena su u tri reda po sistemu 2-3-2. Prva dva sedista su veoma udobna sa dovoljno prostora izmedu njih. U srednjem redu stvari se malo komplikuju ubacivanjem treceg sedista – svako od tri putnika imace svoje mesto, ali ce se odrasli putnici dodirivati ramenima. Mesta za noge i dalje ima dovoljno, a pristup sedistima je odlican zahvaljujuci kliznim vratima.

Najteze ce biti onima koji ce morati da se smeste u poslednji red. Najpre, bice potrebno da izvedu malu akrobaciju da bi se provukli na svoja mesta, a tamo ce ih cekati manje prostora za noge i klaustrofobicna atmosfera – nece moci da izadu na sopstvena vrata, niti da otvore prozore (ponudena im je samo leptir opcija). Ukratko, ne biste pozeleli da se vozite u poslednjem redu u Ulysse-ju.

U celoj ovoj prici treba imati u vidu da su minivan vozila nastala uz kompromis – maksimalan razuman broj putnika u ogranicenom prostoru. To znaci da sa sedam putnika gotovo da i nemate mesta za stvari – sto nije cudno jer dvoje na poslednjoj klupi sede upravo u gepeku, ali ako vozite samo petoro putnika, uklonicete poslednji red sedista i dobiti sasvim dovoljno prostora.

Iz perspektive vozaca upravljanje Ulysse-jem fin je ugodaj – automobil je visi od vecine putnickih vozila, a nizi od terenaca. Za upravljacem se osecate mocno i dostojanstveno. Preglednost je sasvim korektna, spoljni retrovizori su dovoljno veliki, ali Zamerka ide na racun unutrasnjeg koji jedva da pokriva zadnje vetrobransko staklo.

Onima koji se voze u ovom automobilu na duzim putovanjima FIAT je obezbedio izvesne pogodnosti – svako ima svoju lampicu za citanje, a putnicima u sva tri reda omoguceno je odlaganje raznih sitnica, flasa i konzervi u pretince u vratima.

Kod ovako velikih automobila sa puno stakala, leti je klimi potrebno mnogo vise vreena da rashladi unutrasnjost vozila, nego kod ostalih vozila.

Ovog Ulysseja pokrece 2.2 litarski turbo-dizel motor, koji bas i ne lici na dizelasa – tih je i miran u radu. Verovatno je na to uticala i odlicna zvucna izolacija kabine sto veoma prija, narocito u voznji izvan grada.

Na otvorenom putu Ulysse pokazuje svoju superiornost, ali samo ako se papucica za gas stisne malo jace i dizel motor natera preko 2500 obrtaja. Uz pravovremenu promenu stepena prenosa moze se voziti kao i svaki drugi automobil – startno i dinamicno.

Na pravim deonicama Ulysse prosto klizi, dok kroz krivine prolazi gotovo bez naginjanja. Zbog duzine medjuosovinskog rastojanja i velikog obima tockova ne oseca neravnine, nabore asfalta i slicna iznenadenja na srpskim putevima.

Uz maksimalnu racionalizaciju (minimalna preticanja, najvisi moguci stepen prenosa i postovanje ogranicenja brzine) prosek potrosnje goriva je 6.3 l/100km, na otvorenom putu, sto za automobil tezak 1.8 tone i nije lose.

Svaki putnicki automobil ove težine i nosivosti (maksimalno dozvoljeno opterecenje 2505kg) mora imati ugradene napredne sisteme aktivne bezbednosti. Ulysse pored ABS-a ima i EBD – elektronski sistem za raspodelu sile kocenja i ESP – program elektronske stabilnosti.

Komande za CD plejer duplirane su na rucici iza upravljaca

Ulysse, kao i mnogi savremeni automobili ima fabricki ugraden zvucni sistem. U ovom slucaju to je CD/radio kombinacija sa osam zvucnika, po dva u instrument tabli i prednjim vratima, a cetiri pozadi – od kojih su dva smestena u zadnje stubove vozila. Svi zajedno stvaraju osecaj prostora i pristojan zvucni ugodaj.

Najvece mane ovog automobila su greske s elektronikom: podizanjem stakala, centralnim zakljucavanjem, osvjetljavanjem instrumentne ploce, nepravilnosti kod elektronickog zatvaranja kliznih vratiju.

Isto tako na prvim modelima sa 2.2 JTD javljali su se problemi sa otkazivanjem turbopunjaca kao i problemi sa nakupljanjem vode ispod zupcastog remena sto je dovodilo do preskakanja i pucanje kaisa, a samim tim i havarijom na motoru.