Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Strugac leda sa brisacem vode

/ / Strugac leda sa brisacem vode

< Nazad

Strugac leda sa brisacem vode
Cena: 0.50,00 €
Deo je za Fiat modele:
Oprema |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 0.50€). Sa zimskim danima blizi se i neophodno ciscenje automobila od snega i leda. Vozacima koji svoj automobil drze na otvorenom najveci problem predstavljaju zaledjena stakla. Jedan od nacina na koji mozete da odledite staklo je da upalite auto, okrenete tockic za regulaciju grejanja ka crvenom polju, ukljucite ventilator i usmerite da vazduh ide ka sofersajbni. Ovo je najjednostnavniji postupak, ali i najduzi, a i povecava potrosnju goriva i automatski dodatno, bespotrebno zagadjuje vazduh, sto vas verujem posebno zabrinjava;) Ako vam se ne trosi gorivo i ne zagadjuje okolina, led sa stakla mozete ostrugati plasticnom strugalicom. Obratite paznju da pokrete strugalicom, pravite od ivice stakla, ka sredini, kako udarcima ostre plastike ne biste ostetili keder ili lajsnu oko stakla. Led isto tako mozete skloniti sa stakla, tako sto cete ga odlediti specijalnim sprejevima namenjenim za to ili rastvorom koji cete sami napraviti mesanjem sirceta i vode ili slanog rastvora (voda + so), a moze i alkoholom. Neki vozaci stakla odledjuju i vrucom vodom, sto zna biti veoma opasno, jer u toj situaciji moze doci do pucanja stakla. Ako ovo radite, vodite racuna da voda bude samo mlaka. Nisam probao, ali kazu da i Coca-Cola moze posluziti kao odlicno sredstvo za odmrzavanje stakala. Polijete led i nakon samo nekoliko minuta led cete moci ukloniti mnogo brze i bez problema. Ukoliko nemate plasticnu strugalicu, za skidanje leda, mozete upotrebiti i neki drugi plasticni predmet licnu kartu (novu), vozacku dozvolu (isto novu), kreditnu karticu, kutiju cd-a, upaljacem (plasticnim delom) ... Nemojte nikako strugati led nekim metalnim stvarima, jer cete tako sigurno izgrebati staklo. Ukoliko silom prilika led sa stakla morate da cistite nekim metalnim orudjem, obmotajte ga nekom starom krpom ili cak i svojom majicom, jer manja je steta, nego da ogrebete staklo. Neki vozaci, pokusavaju slomiti led sa sofersajbne, tako sto ga kuckaju nekim predmetom ili udaraju rukom i to je dobro, ali za servise, kao sto su Euroglas ili cak i za mene, narocito, ako vozite Fiat, jer je to siguran put do pucanja stakla, a meni se bas nesto nakupilo tih stakala. Neki vozaci kad zavrse voznju, jednostavno okrenu kljuc i ugase auto, a da prethodno nisu brisace iskljucili putem rucice-ablendera. Ovo moze biti veliki problem zimi, jer kad vi ujutru date kontakt brisaci ce sami poceti da rade, a ako je u medjuvremenu bilo mraza i oni su se zalepili za staklo, moze doci do njihovog kidanja ili pregorevanja motora brisaca. Da vam se zimi dok auto miruje, brisaci ne bi zalepili za staklo, mozete ih podici ili nesto podmetnuti pod njih, a mozete i stakla naprskati sredstvom koje cete sami napraviti a koje se sastoji od jedne cetvrtine sirceta i tri cetvrtine vode. Visak rastvora uklonite krpom i ujutru ce vas cekati cista stakla, bez naslaga leda i inja. Pored toga mozete prekriti ceo auto ceradom ili mozete na sofersajbni postaviti karton, a onda spustiti brisace, kako ga vetar ne bi oduvao i ujutru ga samo sklonite. Problem sa kartonom moze biti taj sto ako nocu padne kisa, karton ce se natopiti vodom, pa ce se i on zalepiti za staklo. Umesto kartona, mozete staviti peskir, koji ste prethodno natopili u slanoj vodi. Slana voda ce i kisi donekle onemoguciti da zaledi peskir. Mnogi vozaci u boci za pranje stakla imaju sredstvo za pranje stakala koje ne moze da zaledi i onda ujutru kad udju u auto, povuku rucicu brisaca, kako bi motoric sa boce naprskao to sredstvo na staklo i tako ga odledio, ali to je velika greska, jer svakim povlacenjem rucice i aktiviranjem prskalice, vi automatski uklucujete i brisace, a ako su oni zaledjeni, onda ili se otkidaju gumice brisaca ili u gorem slucaju dolazi do pregorevanja motora za brisace (ukoliko ne pregori osigurac). Neki automobili na prednjim staklima imaju grejace u uglovima, kao sto imaju zadnja stakla po celoj duzini i led sa takvih stakala se topi ukljucivanjem tih grejaca. Jedna od novina u auto industiji su stakla koja ne mogu da se zalede. Nedavno je obelodanjeno da su strucnjaci u Nemackom razvili staklo na koje se ne hvata led i koje ne magli. Ta stakla uskoro bi mogli da imaju „Volkswagen” i „Audi”. Za razliku od vetrobrana koji se greju, nova stakla nece zadrzavati led ni na temperaturama od 18 stepeni ispod Celzijusove nule. Tajna novih stakala je u tankom prozirnom sloju posebne hemijske supstance koja se nanosi na staklo. Spoljasnji sloj sprecava hladjenje i izlazak topline, pa se ne kondenzuje voda i stoga se ne stvara led na staklu. Zasad je jedini problem s novom tehnologijom cinjenica da nova stakla otezavaju ulazak radio-talasa u vozilo, sto moze ugroziti prijem radio i telefonskog signala. Vodite racuna da prilikom ulaska u vozilo ne unesete sneg, jer ce se on kasnije u toplom vozilu istopiti i isparavace, a para ce se zalepiti za stakla sa unutrasnje strane, a kasnije ce se kad se vozilo ohladi zalediti i bice problematicno ukloniti ga. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.