Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Prednji motor brisaca sa mehanizmom za Fiat Punto Mk1

/ / Prednji motor brisaca sa mehanizmom za Fiat Punto Mk1

< Nazad

Prednji motor brisaca sa mehanizmom za Fiat Punto Mk1
Cena: 50,00 €
Deo je za Fiat modele:
Punto (generacija I) |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 50€). Motor prednjih brisaca kod Fiat Punta Mk1 je deo koji se dosta trazi, jer se u motoru nalazi jedan plastican zupcanik koji cesto "strada", narocito kod onih vozaca koje zimi mrzi da ociste sneg sa prednjeg stakla, nego ukljuce brisace da to oni ucine. U motoru brisaca se izmedju ostalog nalazi i jedan spiralni metalni deo koji se okrece i koji se kopca u plasticni zupcanik kojeg okrece. Plasticni zupcanik dalje okrece jednu metalnu osovinu na koju se kasnije kace takozvane makaze brisaca na kojim se opet kace nosaci metlica i na kraju metlice. Kada metlice brisaca rade pod da tako kazemo normalnim uslovima, znaci kada rade po kisi ili kada rade dok pada sneg, one rade bez nekog velikog napora i ne opterecuju puno motor brisaca, pa ni plasticni zupcanik, medjutim, ako vas mrzi da ujutru sa stakla ocistite nagomilani sneg ili je u toku noci padala ledena kisa i zaledila vam je metlice brisaca za staklo, a vi ukljucite brisace onda se mogu desiti vise stvari. Kada pokrenete rucicu kojom se pale brisaci, motor brisaca preko osiguraca dobija struju i pocinje da radi, odnosno da okrece zupcanike u sebi. Ukoliko motor dobije struju, a ne moze da pomeri metlice jer su blokirane snegom ili ledom, instalacija ce zbog otpora poceti da se greje i moze se desiti da ce pregoreti osigurac koji ga napaja strujom. Ako ne pregori osigurac, jer je neko recimo stavio jaci osigurac od predvidjenog, onda ce na celom tom potezu motor brisaca-metlice, stradati sledeci najslabiji deo, a to je najcesce taj plasticni zupcanik u motoru. Zupcanik strada zato sto spiralni metalni deo, pokrenut snagom rotora svojim metalnim spiralama vrsi pritisak na plasticne zube zupcanika kako bi okrenule zupcanik, medjutim posto on ne moze da se pokrene jer je preko metlica blokiran, onda plasticni zubi pod naletom snage metalne spirale jednostavno popuste, to jest "pojedu" se i i onda spirala vrti u prazno i motor vise nije u funkciji. Ponekad umesto zupcanika stradaju rotor ili stator, ali kad dodje do kvara, vama je nebitno sta je stradalo, da li je rotor, stator, zupcanik ili nesto trece, jer nista od ovoga nema da se kupi kao rezervni deo, a da vinklujete motor ili stator je skupo, tako da vam ne gine kupovina drugog motora. Pored zupcanika, rotora i statora na ovom motoru brisaca moze stradati i elektronika koja se nalazi ispod te bele plastika, a koja je zaduzena za brzinu okretanja motora. To vam je ono prva, druga treca brzina ili periodicno (interval) brisanje. Pored ovoga moze jos doci i do proklizavana na izlaznoj konusnoj osovini reduktora, tamo gde se kace makaze brisaca. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.