Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Prednji levi migavac za Fiat 128

/ / Prednji levi migavac za Fiat 128

< Nazad

Prednji levi migavac za Fiat 128
Cena: 30,00 €
Deo je za Fiat modele:
128 (Zastava 128) |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 30€). Sta je i cemu sluzi migavac, zmigavac (i jedno i drugo je ispravno) ili pokazivac pravca? Migavac je svetlo na vozilu, cijim se isprekidanim paljenjem i gasenjem (treptanjem), ostali ucesnici u saobracaju obavestavaju o zeljenoj promeni pravca vozila. Nalaze se na prednjim i zadnim krajnim levim i desnim ivicama vozila i oko sredine prednjeg levog i desnog krila na automobilu. Migavci daju svetlost narandzaste boje. Mnogi vozaci uopste ne ukljucuju migavce u saobracaju, a mnogi ukljucuju migavce ili suvise rano ili (vecina) suvise kasno. Migavac se ukljucuje da bi obavestili ostale ucesnike u saobracaju o tome sta zelimo da uradimo, bilo da je to ukljucivanje u saobracaj, iskljucivanje, preticanje, skretanje na raskrsnici... Neki vozaci migavac ukljucuju onog trenutka kada pocnu da vrse radnju sto je potpuno pogresno. Migavac sluzi da se radnja NAJAVI, da ostali vide sta vi ZELITE da uradite. To davanje migavca onog trenutka kad radnja pocinje da se desava je suvise kasno. Ako vi dajete migavac onog trenutka kad vec pocinjete da skrecete, pa pre ce vozaci videti vase vozilo od najmanje 4 metara, nego taj mali migavac. Znaci migavac ne sluzi da ostali ucesnici u saobracaj vide sta vi radite, nego sta vi NAMERAVATE da radite. Ima i onih vozaca, koji migavac daju mnogo ranije nego sto treba. Recimo vozite iza nekog, on da levi migavac, vi ocekujete da ce da skrene, a ono prodje jedno skretanje ulevo, pa drugo, pa trece, pa tek onda skrene i kad mu svirnete i bipbip mu se majke, on dize ruke, u fazonu "STA JE BRE!?" Kao sto je obavezno ukljucivanje migavca pre zapocinjanja promene pravca vozila, obavezno je i njegovo iskljucivanje, nakon toga. Vise puta mi se desavalo da vozim iza nekog ko ima ukljucen levi ili desni migavac i vozi polako. Posto ocekujem da ce da skrene, ne preticem ga, ali on nikako da skrene, i onda sta cu, dam levi, preticem ga, svirnem i onako rukom u fazonu "alo bre" i otvaranjem i zatvaranjem prstiju mu dajem do znanja da mu radi migavac. Neki skapiraju, pa se pokretom ruke izvine, a neki ne kapiraju ni sta im pokazujem (narocito glupace sa napumpanim usnama). Ono sto sam ja licno zapazio u saobracaju, je da zenama mozete da masete rukama i da gestikulirate koliko god hocete, vecina nema pojma sta hocete da im kazete. Vise puta sam kratkim sviranjem i pokazivanjem rukama signalizirao nekim zenskim vozacima da ili im ne rade svetla, ili su zaboravile da ukase migavac ili su vratima prikljestile bluzu... i uvek bi me "bledo" pogledale i u fazonu "sta ti nije jasno?" ili ne bi ni okrenule glavu, valjda misle da ih muvam iz auta, tako da sam prestao da im se obracam na taj nacin. Medju nekim vozacima, cak vlada misljenje, da ako daju migavac, ispadaju cave, kao to nije smekerski, sto je potpuno smesno. EVO STA KAZE ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRACAJA NA PUTEVIMA (ZOBS) Clan 32 (1) Vozac ne sme naglo da menja nacin voznje, osim u slucaju izbegavanja neposredne opasnosti. (2) Vozac koji namerava da pomeri vozilo udesno ili ulevo, menja saobracajnu traku, pretice, obilazi, zaustavlja, skrece, okrece se polukruzno, vozi unazad, prestrojava se i sl., sme da otpocne takvu radnju samo ako se uverio da to moze da ucini na bezbedan nacin. (3) Nakon uveravanja da sme da otpocne zeljenu radnju vozac je duzan da druge ucesnike u saobracaju jasno i blagovremeno obavesti o tome, dajuci im znak pomocu pokazivaca pravca ili, ako oni ne postoje, odgovarajuci znak rukom. Vozac koji pokazivacem pravca daje propisani znak, mora davati znak za sve vreme vrsenja radnje vozilom, a po izvrsenoj radnji mora prestati sa davanjem tog znaka. Posmatranjem jednog kruznog toka u Beogradu, doslo se do zakljucka da tek svaki treci vozac daje desni migavac, pri izlasku iz njega. Nemci su imali experiment bas u vezi migavaca. Na uzorku od 1000 vozaca se pokazalo da ljudi sa manjim koeficijentom inteligencije skoro nikada ne ukljucuju migavce. Zakljucak je da vozac koji ne koristi migavce nije inteligentan. Evo i nekih smesnih komentara sa jednog foruma, vezanih za migavce: -Migavac, to je deo na prevoznom sredstvu koji sluzi da popuni rupu ili ti prazninu na coskovima prevoznog sredstva kako ne bi ulazila hladnoca, kisa i prasina u isto. -Ponekad ili gotovo nikad poluga u kabini prevoznog sredstva se pomeri gore ili dole cisto da se mast u tom delu auta ne stvrdne ili da pojedini vozaci razmrdaju prste leve ruke koja sluzi za otvaranje prozora, a ne da pokrene polugu. -Zute je boje a priznacete bitnije boje na prevoznom sredstvu su crvena ili bela. -U nasem lepom glavnom gradu izgleda da je zabranjeno davati migavce. -Zacudis se kada neko da migavac, dodje ti da izadjes iz kola i zamolis coveka da ti postane kum, rado mu dajes slobodnu sestru ili da ga preporucis drugarici. -Ja sto duze vozim sve sam uvereniji da su migavci dodatna oprema (za koju narod nema para), narocito na Audi-ma, BMW-ima i slicnim skupim automobilim. -Za one koji su dosli odande gde semafor ne postoji a takvih je u Bgd hvala Bogu dosta, to je pravi ukras... -Mozda bi se migavac vise davao kada bi zakonom bio zabranjen. Kazne Nedavanje migavaca u saobracaju, kaznjava se novcanom kaznom i davanjem 1 kaznenog boda. Predvidjena novcana kazna za nekoriscenje pokazivaca pravca pri promeni pravca kretanja iznosi 5.000 dinara. Ako je prekrsajem izazvana saobracajna nezgoda ili je ugrozena bezbednost, kazna se krece od 6.000 do cak 18.000 dinara. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.