Bobina za Fiat Cromu (Mk1) 2.0
      
      
      	 
      
      
      	  Cena: 10,00 €
	      Deo je za Fiat modele: 
	      Croma (generacija I) | 	      
	      
	      
	      	      
Opis:
              (CENA OVOG DELA JE 10€).
Indukcioni kalem ili kod nas poznatiji kao "bobina" se sastoji od tela, jezgra, primarnog i sekundarnog namotaja.
Zadatak bobine je da struju niskog napona od 6 ili 12 V pretvori u struju visokog napona od 13-17 hiljada V.
Jezgro se nalazi u centru indukcionog kalema. 
Debljina zice primarnog namotaja iznosi od 0,5 - 2 mm. 
Primarni namotaj presvucen je izolacionim materijalima i na taj nacin izolovan je od jezgra i sekundarnog namotaja. Broj namotaja primarnog kola iznosi od 100 - 200 namotaja. 
Sekundarni namotaj je obavijen oko primarnog namotaja i debljina zice je oko 0,1 mm, koja je takodje presvucena izolacionim materijalom.
Broj namotaja sekundarnog kola iznosi oko 1400.
Primarni i sekundarni namotaji medjusobno su povezani u jednoj tacki. 
Na indukcionom kalemu nalaze se tri prikljucka. 
Kroz prvi prikljucak dolazi primarna struja iz akumulatora na prstasti namotaj, a preko drugog prikljucka primarna struja odlazi na razvodnik paljenja tj. na kondenzator i prikljucak. 
Treci prekidac povezuje sekundarni namotaj i razvodnu kapu razvodnika. 
Ova faza je ostvarena pomocu provodnika namenjenog za sekundarnu struju visokog napona u primarnom kolu. 
Prolaskom primarne struje oko jezgra stvara se magnetno polje koje indukuje u sekundarnim namotajima struju visokog napona. 
Struja visokog napona je neophodna za stvaranje varnice na elektrodama svecica.
Bobina retko kad crkne na kolima, ali desava se i to.
Problemi bobine: 
-Moze da ima prekid kad se ugreje. 
-Moze da ima "skraceni namotaj" (unutrasnji proboj). 
-Moze da ima unutrasnji proboj izolacije.
Neke stare bobine moraju da stoje iskljucivo vertikalno jer je u njima ulje. Ako nije tako pregreju se i crknu.
Bobina se moze eventualno meriti ommetrom mada takav test nije dovoljan i jasan kod delimicnog proboja.
Bobina se lako menja, pa je najbolje pozajmiti je od nekog ko ima isti auto i ako sa tom bobinom auto radi kako treba, onda je to, to.
NAPOMENA: 
Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. 
Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. 
Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. 
Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.