Magistrala sa diznama i regulatorom pritiska za Fiat Punto (Mk1) 1.2 8V
Cena: 80,00 €
Deo je za Fiat modele:
Punto (generacija I) |
Opis:
(CENA OVOG DELA JE 80€).
Na ovoj slici vidite neke delove common-rail sistema za ubrizgavanja, tacnije magistralu-cev, dizne i regulator pritiska goriva.
Common-rail u prevodu znaci zajednicki kanal, koji diretktno snabdeva sve cilindre gorivom. Mi taj kanal-cev nazivamo "magistrala"
- Magistrala je znaci suplja cev kroz koju prolazi gorivo i na kojoj se nalaze dizne (injektori-brizgaljke) koje motor snabdevaju gorivom.
- kroz magistralu uvek struji gorivo i to na tacno odredjenom pritisku, za sta je zaduzen regulator pritiska, koji se nalazi na kraju cevi.
- Na magistrali se jos nalazi i priklucak-izvod za kacenje creva za dovod goriva i izvod za crevo kroz koje se visak goriva vraca u rezervoar.
Regulator pritiska goriva u railu.
Kod ventila za ogranicenje pritiska radi se o jednoj komponenti sa mehanickim dejstvom. Sastoji se od sledecih komponenti:
- kucišta sa spoljasnim navojem za uvrtanje u rail
- prikljucka na vod povratnog goriva ka rezervoaru - pokretnog klipa i - opruge.
- Kuciste na priljucnoj strani ka rail-u ima jedan otvor koji je sa unutrasnje strane zatvoren konusnim zavrsetkom klipa koji naleze na zaptivno sediste. Pri normalnom radnom pritisku jedna opruga pritiska klip na sediste u zaptivni polozaj, tako da rail ostaje zatvoren. Tek pri prekoracenju maksimalnog sistemskog pritiska klip pod dejstvom pritiska u rail-u savladava silu opruge, i sabijeno gorivo kroz kanale vodi u centralni otvor klipa i dalje preko sabirnog cevovoda nazad ka rezervoaru za gorivo. Sa otvaranjem ventila gorivo istice iz rail-a: posledica toga je redukcija pritiska u rail-u.
Injektor, dizna ili brizgaljka.
- Injektor je elektricno kontrolisani ventil koji u sebi sadrzi elektro magnet koji, kada ga ukljucimo, podize iglu ventila i ispusta gorivo.
- Dizna se nalazi na magistrali, koja je stalno pod pritiskom, a taj pritisak nam omogucava pumpa za gorivo, koja se nalazi u rezervoaru.
- S obzirom na to da nam je sistem pod pritiskom dovoljno je da imamo dobre i ciste dizne, koje ce se otvoriti i pristiglo gorivo rasprsiti u vidu magle i motor ce nam raditi kako treba.
- Kolicinu goriva koju ce nam injektor ubrizgati u motor odredjena je pritiskom goriva i sirinom pulsa (Duzinu pulsa nam odredjuje ECU) koji ce drzati injektor otvorenim.
Od ova tri (magistrala, regulator i dizna) dela, najcesce probleme pravi dizna i to zbog loseg goriva. Regulator pritiska se redje kvari, a magistrala je suplja cev koja se moze samo mehanicki ostetiti.
NAPOMENA:
Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta.
Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise.
Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna.
Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.