Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Kociona klesta zadnjeg tocka za Fiat Punto Mk2 HGT

/ / Kociona klesta zadnjeg tocka za Fiat Punto Mk2 HGT

< Nazad

Kociona klesta zadnjeg tocka za Fiat Punto Mk2 HGT
Cena: 30,00 €
Deo je za Fiat modele:
Punto (generacija II) |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 30€). Redovno proveravajte debljinu kocionih plocica i menjajte ih ukoliko debljina frikcionog materijala padne ispod 3 mm. Plocice treba menjati na vreme, jer ukoliko to ne uratite, kocioni klip ce da bi pritisnuo plocicu uz disk (kada se koci), morati puno da izlazi, a kad on puno izlazi iz kocionih klesta, onda se zastitna gumica takozvana prasinjarka, koja sluzi da pokrije, zastiti klip suvise rasteze i tada zbog tog cestog rastezanja i zbog toga sto je gumica izlozena spoljnim uticajima (sneg, kisa, blato, prasina) doci ce do njenog pucanja i ulaska prljavstine i vlage na klip, koji kasnije zbog toga zardja i prestane da se vraca u klesta. Kad se to desi, znaci kad klip prestane da se vraca u svoje leziste, onda on stalno po malo pritiska plocice uz disk i zbog toga sto su plocice stalno uz disk, brze se trose, a i auto vise trosi, jer se tockovi ne okrecu lagano. Kad kazem da se plocice trose, mislim na kocioni materijal koji je zalepljen za plocicu i koji i sluzi za kocenje. Kada imate nov disk i nove plocice, klip je skroz uvucen u klesta, gumica nije rastegnuta i to je sve kako treba, ali kako se tokom voznje cesto koci, tako se od tog kocenja tanje plocice, tacnije frikcioni materijal koja naleze na disk, a i disk se od cestog dodira sa tim materijalom vremenom istanji, pa samim tim i kocioni klip polako izlazi iz klesta i vuce zastitnu gumicu, koja zbog rastegnutosti zna da pukne. U praksi sam nailazio na slucajeve, gde ljudi nece da kupe plocice, a da bi zastitili klip i gumicu, podbace parce stare plocice ili metala izmedju klipa i stare plocice i tako i pored tankog diska i plocica zadrze klip u klestima. Na ovo sam nailazio u onim teskim vremenima, kad je bilo manje para i kada nije ni bilo delova, pa su se ljudi snalazili na razne nacine. Cesto se desava da i neiskusni majstori, ali najcesce sami vlasnici vozila upropaste kociona klesta prilikom zamene plocica, tako sto im je neko rekao kako se plocice menjaju ili su oni gledali kako je to neko negde radio i onda uzmu sami da menjaju, pa kad ubace nove plocice i vide da ne mogu da nabace klesta, jer im smeta klip, onda krenu na silu da ga vracaju, prvo klestima, pa kad ne ide, onda cekicem i na kraju macolom i ne znajuci da na mnogim novijim automobilima zadnja kociona klesta klesta se u nulti polozaj vracaju specijalnim alatom koji istovremeno potiskuje i zavrce klip. Ovo se moze uraditi i bez alata, ali je komplikovanije. Osovina na kojoj se srafi klip ima (najcesce, ako ne i uvek) kontra navoj. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.